ePoukazy - elektronické poukazy na pzt
Aktualizace 15.12.2022
- Úpravy pravidel pro inkontinenční pomůcky podle požadavků SÚKL
Aktualizace 30.11.2022
- Úpravy kontrol ePoukazu na inkontinenční pomůcky podle požadavků SÚKL
- Zápis komunikace s centrálním úložištěm SÚKL do seznamu podání.
Agenda ePoukazu
Agenda ePoukazu obsahuje následující funkce pro práci s ePoukazy:
- Vytváření elektronických poukazů a jejich odeslání na centrální úložiště SÚKL
- Předání pacientovi dosavadní listinnou formou nebo předání identifikátoru ePoukazu v průvodce, SMS, e-mailu
- Automatickou pomoc při tvorbě žádanky o schválení pro schvalované pomůcka a pro vlhké krytí.
- Nastavení stavu poukazu pro schvalované poukazy.
- Ověření stavu poukazu na SÚKL.
- Přehled o výdejních místech zapojených do systému ePoukaz.
Nastavení přístupu k ePoukazu
Přihlašovací údaje pro spojení s úložištěm ePoukazů na SÚKL jsou společné pro eRecept a ePoukaz, takže všichni, kdo používáte eRecept, nemusíte nic dalšího nastavovat.
Společná část konfigurace za ambulanci je v Služby > Konfigurace > Karta pacienta > Medikace > Konfigurace eRp, nastavení pro konkrétního uživatele je v Služby > Uživatelé > Prohlížej > Přihlašovací údaje > eRecept.
Vystavení elektronického poukazu není povinné.
Podle vlastního uvážení a dohody s pacientem se můžete rozhodnout jestli poukaz vystavíte v dosavadní listinné formě, tato možnost zůstává bez změny, nebo elektronicky.
Vystavení poukazu
Běžným způsobem vyplňte poukaz v okně Karta > Medikace > Přidej poukaz pzt
Běžným způsobem vyplňte poukaz v okně Karta > Medikace > Přidej poukaz pzt
V pořízení ePoukazu pzt (Karta > Medikace > Přidej/Prohlížej poukaz) platí pro vyplňování pro inkontinenční pomůcky podle požadavku validací na SÚKLu tato pravidla:
- Pro skupinu 02.01.01.01 AMICUS nastaví povinné dodržení vztahu stupně inkontinence a odpovídající úhrady (ke stupni inkontinence 1 přiřadí cenu UHR1 atd.). Úhradová cena musí být nenulová.
- Pro ostatní podskupiny skupiny 02 AMICUS nastaví nejbližší nenulovou cenu k zadanému stupni inkontinence. Týká se např. podložek pro inkontinenci.
Po stisku tlačítka Tiskni následuje výběr způsobu odeslání. Můžete zvolit dosavadní listinný poukaz nebo elektronickou verzi. U ní vyberte způsob předání pacientovi stejně jako při vystavování receptu.
Chcete-li ověřit jestli konkrétní výdejna je zapojená do systému ePoukazu, podívejte se na internetové stránky pod tlačítkem Výdejny ePoukazů ( https://www.epreskripce.cz/seznam-aktivnich-vydejen ). Pravidelně je aktualizuje SÚKL a je tam možnost filtrování podle místa.
Notifikace
Modul ePoukaz stejně jako eRecept umožňuje odeslání SMS a e-mailových notifikací SÚKLem. V tom případě se odesílá notifikace při založení ePoukazu a při schválení ePoukazu, pokud je ePoukaz předán ke schválení do zdravotní pojišťovny.
Nastavení notifikace u jednotlivých pacientů viz kapitola Předvolba způsobu předání poukazu pacientovi.
Ukázka elektronické průvodky. Chcete-li ji vytisknout, stiskněte ikonu tiskárny v levém horním rohu okna náhledu.
Automatický průpis do dekurzu:
Poukazy vystavené pacientovi si zobrazte přehledně stiskem tlačítka Sez. poukazů v okně Medikace.
Zeleně jsou označené elektronické poukazy nevyžadující schválení nebo schválené.
Žlutě jsou označené elektronické poukazy čekající na schválení.
Červeně jsou označené elektronické poukazy se zamítnutým schvalováním.
Bez označení jsou poukaz vydané listinnou formou.
Poukaz na pomůcky podléhající schválení zdravotní pojišťovnou
Vyberete-li na poukaz pomůcku podléhající schválení pojišťovnou, AMICUS to automaticky pozná podle údajů uvedených v číselníku pzt a hledá Žádanku o schválení na tento konkrétní kód pzt. Kdy ji nenajde, hledá jeden měsíc zpětně, otevře okno žádanky a předplní údaje z poukazu. Doplňte potřebné údaje, povinné jsou Specifikace požadavku a Zdůvodnění a žádanku odešlete na pojišťovnu.
Poukaz odejde na pojišťovnu, na průvodce je označení, že prostředek lze vyzvednout až po schválení pojišťovnou.
Schválení poukazu
Když dostanete z pojišťovny schválení nebo zamítnutí poukazu, zapište ho do poukazu ve skladu poukazů po stisku tlačítka Změna stavu.
Po potvrzení změny stiskem OK informace odejde na SÚKL a pokud měl pacient dostat ze SÚKLu notifikaci pomocí sms nebo mailu, SÚKL ji odešle.
Poukaz po schválení:
Poukaz po zamítnutí:
Poukaz na pomůcky pro vlhké hojení ran
Vyberte na elektronický poukaz pomůcku pro vlhké hojení ran (materiál ze skupiny 01.02).
Ve výběru způsobu předání pacientovi vyberte odeslání elektronickou cestou.
AMICUS hledá žádanku oznamující zahájení léčby vlhkým hojením.
Když ji najde a není starší než šest měsíců, poukaz spadá do období její platnosti a odejde na SÚKL.
Kdy ji nenajde, zeptá se jestli zahajujete novou léčbu nebo pokračuje stará léčba.
Při zahájení nové léčby otevře okno Žádanky o schválení a předplní ji signálním kódem oznamujícím zahájení léčby vlhkým hojením (kód 0082747).
Při pokračování staré léčby otevře okno Žádanky o schválení a předplní ji konkrétním materiálem pro běžné jednotlivé schvalování.
Doplňte potřebné údaje a žádanku odešlete na pojišťovnu.
Nová léčba
Stará pokračující léčba (opakovaný předpis po víc než 6 měsících)
Ověření stavu
Stav, ve kterém je poukaz v centrálním úložišti SÚKLu, můžete zkontrolovat stiskem tlačítka Ověření stavu v seznamu poukazů.
Předvolba způsobu předání poukazu pacientovi, notifikace
Nastavení obvyklého způsobu předání
Pro každého pacienta můžete zvolit způsob předání poukazu analogicky jako to už máte nastavené u receptu.
V okně Identifikační údaje stiskněte tlačítko eRp a ePoukaz a nastavte nejčastěji používaný způsob.
Ten Vám AMICUS přednastaví při tvorbě poukazu. Při vydávání jednotlivého poukazu ho můžete dočasně podle potřeby změnit.
Notifikace
Volbou SÚKL sms nebo SÚKL e-mail zvolíte postup, kdy s uložením ePoukazu na SÚKL dostane SÚKL zároveň pokyn, aby uvědomil pacienta o vystavení ePoukazu. K tomu je nutné mít v identifikačních údajích zaznamenaný mobilní telefon resp. e-mailovou adresu pacienta.
U poukazu podléhajícího schválení dostane pacient dvě upozornění: první o vystavení poukazu čekajícího na schválení a druhé při schválení/zamítnutí poukazu.
Vymazání poukazu
Vystavený poukaz můžete vymazat ze skladu poukazů tlačítkem Vymaž. AMICUS se pokusí smazat tento poukaz i v úložišti SÚKL. Pokud se mu to nepodaří, vypíše o tom informaci a můžete ho smazat jen v Amicusu, na SÚKL zůstane zachovaný.
Sklad poukazů
Sklad všech vydaných poukazů pro jednotlivého pacienta pak najdete v kartě pacienta pod tlačítkem Seznam pouk. (Karta > Medikace), případně v menu Karta > Další > Sklad poukazů.
Sklad všech vydaných poukazů pro všechny pacienty je k dispozici v menu Přehledy > Sklad poukazů. V něm jsou k dispozici funkce pro ekonomické i obsahové přehledy.
.
Považujete tento článek za užitečný? Ohodnoťte ho, prosím, nebo se podělte s kolegy o Váš názor v diskuzi.
Petr Krásný