Po obdržení obálky s přístupovými údaji od SÚKLu je nutné změnit všechna hesla, čímž se služby aktivují. Získanými údaji je možné provést přihlášení až poté, co SÚKL obdrží potvrzení o převzetí zásilky do vlastních rukou (obvykle do 2–3 dnů).
- Zdravotnické zařízení musí mít zřízený přístup do SÚKLu a přidělený kód PSZ (číslo, které je v dopise od SÚKLu uvedeno jako „Údaje zdrav. zařízení pro přístup do centrál. úložiště“). K registraci slouží webové stránky www.epreskripce.cz.
- Pro komunikaci se SÚKLem se používá SSL certifikát, který od něj získáte na adrese https://pristupy.sukl.cz. Zde vyberte Správa přístupů – Správa identit. SSL certifikát je nutné mít nainstalován na každém počítači, ze kterého se bude vystavovat elektronický recept. Podrobný návod zde: Návod na generování SSL certifikátu. Nestačí mít certifikát v počítači pouze stažený, musíte jej nainstalovat – jednoduše na něj 2x klikněte a projděte průvodce. Heslo zadáte to, které jste zadali při jeho generování.
- Každý lékař odesílající recept musí mít své přihlašovací jméno. Tento údaj v dopise od SÚKLu naleznete v části "Údaje osoby pro přístup do centrálního úložiště" (jedná se o dlouhý kód).
- Každý lékař by měl mít i svůj kvalifikovaný certifikát 1).
- eRecept není možné používat na operačním systému Microsoft Windows XP. Musíte mít Windows 7, 8, nebo 10.
Poznámka 1): Kvalifikovaný certifikát lze získat od autorizovaných společností PostSignum, 1. certifikační autorita (ICA) nebo eIdentity.
Nastavení modulu eRecept v programu AMICUS+
Po přihlášení do programu zkontrolujte, zda máte aktuální verzi (vpravo dole se nebude nabízet „Aktualizace“). Pokud ne, proveďte nejdříve aktualizaci. Máte-li verzi 10.60.3 nebo starší, eRecept u Vás nebude fungovat.
Nastavení provedete separátně pro lékaře a pro pracoviště.
Nastavení pro lékaře
Služby > Uživatelé > dvojklikem otevřete uživatele, za kterého chcete eRecept nastavit, a vyberte záložku Přihlašovací údaje.
Do pole ID lékaře vyplňte dlouhý kód uvedený na SÚKLu jako „Služba pro přístup lékařů k CÚ“ pod přihlášením lékaře.
Heslo lékaře – zadejte heslo, které jste si nastavili pro přístup do CU.
Pomocí tlačítka [Osobní certifikát] vyberte Váš kvalifikovaný certifikát, kterým se budou eRecepty podepisovat.
POZN.: kvalifikovaný certifikát poznáte tak, že má ve svém názvu napsáno Qualified.
Nastavení pracoviště + aktivace modulu e-Recept:
Aktivaci a nastavení modulu e-Recept pro pracoviště provedete v menu Služby > Konfigurace > záložka Karta pacienta > tlačítko medikace > tlačítko konfigurace eRecept.
Zaškrtněte možnost Používat eRecept, do pole Kód pracoviště zadejte číslo, které je na SÚKLu uvedeno jako „Služba pro přístup ambulantních pracovišť“, pod přihlášením jako zdravotnické zařízení.
V části Typ připojení do SÚKL vyberte možnost "SSL (certifikát od SÚKL)".
Pomocí tlačítka [SSL certifikát] vyberte přístupový certifikát, který jste získali od SÚKLu.
Nastavení potvrďte tlačítkem [OK].
V jakých případech se bude vystavovat papírový recept?
Tyto případy upravuje vyhláška 415/2017 o léčivech, týkající se elektronických receptů.
Kdy může lékař vydat papírový recept dle §11–13:
- omamné látky-modrý pruh
- pro potřebu rodiny
- ve veterinární péči
- v rámci klinického hodnocení
- pro uplatnění v EU mimo ČR
- na záchranné službě
- při poskytování odborné první pomoci
- při poskytování zdravotní péče ve vlastním sociálním prostředí pacienta
- když z prokazatelných objektivních technických důvodů není možné vystavit lékařský předpis v elektronické podobě a zdravotní stav pacienta předepsání léčivého přípravku vyžaduje. Technickým důvodem je zejména výpadek elektrické energie, služeb provozovatele internetového připojení, informačního systému předepisujícího lékaře, pro který není možné vystavit elektronický recept, nebo služeb webového rozhraní centrálního úložiště, pro který není možné vystavit elektronický recept