AMICUS: Nastavení přístupových údajů pro eRecept

K nastavení eReceptu v programu je možné přistoupit až ve chvíli, kdy máte aktivovaný přístup do centrálního úložiště SÚKL a v počítači naimportován kvalifikovaný certifikát a certifikát od SÚKLu.

Po odbržení obálky s přístupovými údaji od SÚKLu je nutné změnit všechna hesla, čímž se služby aktivují. Získanými údaji je možné provést přihlášení až poté, co SÚKL obdrží potvrzení o převzetí zásilky do vlastních rukou (obvykle do 23 dnů).

TIP: Návod na aktivaci účtu u SÚKLu a vygenerování certifikátu pro přístup do centrálního úložiště receptů


Pro odeslání eReceptu je nutné mít splněné tyto body:
  1. Zdravotnické zařízení musí mít zřízený přístup do SÚKLu a přidělený kód PSZ (číslo, které je v dopise od SÚKLu uvedeno jako „Údaje zdrav. zařízení pro přístup do centrál. úložiště“). K registraci slouží webové stránky www.epreskripce.cz.
  2. Pro komunikaci se SÚKLem se používá SSL certifikát, který od něj získáte na adrese https://pristupy.sukl.cz/cert_request.html#/prihlasit. Zde vyberte Typ žádosti Portál a do Přihlašovacího jména zadejte kód "Údaje zdrav. zařízení pro přístup do portálu". SSL certifikát je nutné mít nainstalován na každém počítači, ze kterého se bude vystavovat elektronický recept.
  3. Každý lékař odesílající recept musí mít své přihlašovací jméno. Tento údaj v dopise od SÚKLu nalezente v části "Údaje osoby pro přístup do centrálního úložiště" (jedná se o dlouhý kód).
  4. Každý lékař by měl mít i svůj kvalifikovaný certifikát 1).
  5. eRecept není možné používat na operačním systému Microsoft Windows XP. Musíte mít Windows 7, 8, nebo 10.

Poznámka 1): Kvalifikovaný certifikát lze získat od autorizovaných společností PostSignum, 1. certifikační autorita (ICA) nebo eIdentity.


Nastavení modulu eRecept v programu AMICUS+

Po přihlášení do programu zkontrolujte, zda máte aktuální verzi (vpravo dole se nebude nabízet „Aktualizace“). Pokud ne, proveďte nejdříve aktualizaci. Máte-li verzi 10.60.3 nebo starší, eRecept u Vás nebude fungovat.

Nastavení provedete separátně pro lékaře a pro pracoviště.

Nastavení pro lékaře

Služby > Uživatelé > dvojklikem otevřete uživatele, za kterého chcete eRecept nastavit, a vyberte záložku Přihlašovací údaje.

Do pole ID lékaře vyplňte dlouhý kód uvedený na SÚKLu jako „Služba pro přístup lékařů k CÚ“, pod přihlášením lékaře.

er-kod-pristup-cu

Heslo lékaře – zadejte heslo, které jste si nastavili pro přístup do CU.

nastavení AMICUS

Pomocí tlačítka [Osobní certifikát] vyberte Váš kvalifikovaný certifikát, kterým se budou eRecepty podepisovat. 

POZN.: kvalifikovaný certifikát poznáte tak, že ve svém názvu má napsáno Qualified.

Nastavení pracoviště + aktivace modulu e-Recept:

Aktivaci a nastavení modulu e-Recept pro pracoviště provedete v menu Služby > Konfigurace > záložka Karta pacienta > tlačítko medikace > tlačítko konfigurace eRecept.

nastavení AMICUS1

Zaškrtněte možnost Používat eRecept, do pole Kód pracoviště zadejte číslo, které je na SÚKLu uvedeno jako „Služba pro přístup ambulantních pracovišť“, pod přihlášením jako zdravotnické zařízení.

er-kod-ambulance

V části Typ připojení do SÚKL vyberte možnost "SSL (certifikát od SÚKL)".

Pomocí tlačítka [SSL certifikát] vyberte přístupový certifikát, který který jste získali od SÚKLu.

nastavení AMICUS2

Nastavení potvrďte tlačítkem [OK].

V jakých případech se bude vystavovat papírový recept?

Tyto případy upravuje vyhláška 415/2017 o léčivech, týkající se elektronických receptů.

Kdy může lékař vydat papírový recept dle §1113:

  • omamné látky-modrý pruh
  • pro potřebu rodiny
  • ve veterinární péči
  • v rámci klinického hodnocení
  • pro uplatnění v EU mimo ČR
  • na záchranné službě
  • při poskytování odborné první pomoci
  • při poskytování zdravotní péče ve vlastním sociálním prostředí pacienta
  • když z prokazatelných objektivních technických důvodů není možné vystavit lékařský předpis v elektronické podobě a zdravotní stav pacienta předepsání léčivého přípravku vyžaduje. Technickým důvodem je zejména výpadek elektrické energie, služeb provozovatele internetového připojení, informačního systému předepisujícího lékaře, pro který není možné vystavit elektronický recept, nebo služeb webového rozhraní centrálního úložiště, pro který není možné vystavit elektronický recept

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 4.1/5

5 komentářů

  • Dobrý den, vše nastaveno dle návodu. Při kliknutí na eRecept pouze vyskočí okno s hláškou "eRecept nebyl odeslán." Co dál? Díky za info.
    • Bloknul to Firewall... už to asi jede :)
    • Dobrý den,
      omlouvám se za pozdní odpověď. Firewall to opravdu mohl blokovat. Pokud budou problémy přetrvávat kontaktuje naši hotline.
  • Dobrý den,
    nastavila jsem si erecept dle Vašeho návodu, ale hlásí mi chybu: sada klíčů není definována.
    Co s tím?
    Děkuji
    v.uhrova@centrum.cz
    • Dobrý den,
      zkontrolujte prosím zda máte správně nastavené certifikáty – v uživatelích musí být Váš kvalifikovaný certifikát a v nastavení AMI (Služby>Konfigurace>Karta pacienta>Medikace – Konfigurace eRp) musí být SSL certifikát.
      Případně by mohl být problém ve špatně nainstalovaném certifikátu.
      Pokud máte certifikát na čipové kartě nebo USB tokenu může být problém v tomto zařízení - zkuste ho odpojit a znovu připojit.
      Pokud bude problém přetrvávat bude třeba kontaktovat přímo naší linku podpory.
  • {author} {date}
    0
    {comment}

Pro přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte