Nastavení
Přihlašovací údaje a veškerá nastavení komunikace se SÚKL jsou sdílené se systémem eRecept a eOčkování. Uživatel, který chce vystavovat ePoukaz, aktivuje funkcionalitu vystavování ePoukazu po stisku ikony počítače v okně Poukaz na léčebnou pomůcku a zaškrtnutí implementačního nastavení [x] Používat ePoukaz. Následně se v okně Poukaz na léčebnou pomůcku zpřístupní nastavení [x] ePoukaz a u daného pacienta je možné zapnout vystavování ePoukazů. Nastavení je nutné provést u každého pacienta zvlášť a uloží se i pro pozdější použití.
Vystavení ePoukazu
Postup vystavování ePoukazu je totožný s postupem při předepisování papírového dokladu. Uživatel vyplní všechna potřebná pole pro vystavení poukazu. V dolní části dokladu je zatrženo, že se vystaví ePoukaz (odškrtnutím této zátržky může uživatel vystavit klasický papírový doklad). V případě ePoukazu je možné, stejně jako na eReceptu, nastavit notifikaci o vystavení ePoukazu, buď formou SMS, nebo emailem. Po odeslání se odešle notifikace pacientovi.
Po stisku tlačítka [Ulož] dojde k uložení dokladu a odeslání na SÚKL. Následuje nabídka Tisku elektronického dokladu. V tomto případě je nutné nastavit tisk 9místného identifikátoru dokladu formou QR kódu. Je nutno připomenout, že elektronicky vystavený poukaz musí být rovněž zpracován a vydán výdejnou ve formě elektronického dokladu.
V přehledu vystavených dokladů u pacienta v levé části okna je nový sloupec ePouk, který informuje o tom, zda byl konkrétní doklad vystaven elektronickou formou. V případě elektronické formy pak symbol fajfky informuje o úspěšném odeslání dokladu, symbol křížku o neúspěšném vystavení. Pokud je na straně SÚKLu nějaký problém se zpracováním ePoukazu, bude záznam zvýrazněn červenou barvou.
Konkrétní elektronický doklad můžete do doby, než bude poukaz vydán, opravit klávesou >>F9 a znovu odeslat, nebo klávesou >>Delete smazat. Klávesou >>F11 můžete zobrazit pdf průvodku SÚKLu, nebo můžete klávesou >>F12 zobrazit podrobné informace o ePoukazu.
Informace o vystavování ePoukazů na stránkách ePreskripce.cz.
Doklady schvalované revizním lékařem
V případě, že vystavujete doklad, který je nutné schválit revizním lékařem, již není nutné vystavovat Žádanka o schválení. Po zadání položky, která vyžaduje schválení, se v okně Poukazy zpřístupní pole Specifikace požadavku a Zdůvodnění. Ta je nutné vyplnit a po stisku tlačítka [Ulož] se elektronicky odešle ePoukaz ke schválení.
Po schválení ePoukazu již není nutné schvalování nijak zadávat nebo potvrzovat.
Notifikace pacienta
Důležité: U poukazů schvalovaných revizním lékařem je obzvláště důležité zadávat notifikaci! Na zadaný telefon nebo email totiž v případě schválení nebo zamítnutí poukazu přijde pacientovi informace, že si může jít ePoukaz vyzvednout, anebo že je nutné kontaktovat lékaře.
Předepisování pomůcky z úhradové skupiny 01.02
Při předepisování pomůcky z úhradové skupiny 01.02 (vlhké krytí) je nutné nejdříve odeslat ePoukaz se signálním kódem 0082747. Ten má platnost 6 měsíců a pokud trvé léčba déle, je nutné odeslat ePoukaz ke schválení revizním lékařem.
Pokud tedy vyberete na nový poukaz vlhké krytí, tak se nejdříve ověří, jestli byl v posledních 6 měsících odeslán ePoukaz se signálním kódem 0082747. Pokud ne, je zobrazen dotaz s možností vybrat, jestli se jedná o novou léčbu, nebo o pokračování dosavadní léčby. Pokud byl již kód odeslán, tak je možné ePoukaz odeslat.
Nová léčba
Pokud vyberete volbu ANO - Zahájení nové léčby, nabídne se nejdříve odeslání signálního výkonu 0082747. Do polí Specifikace a Zdůvodnění se předplní text, který je nutné doplnit. Kliknutím na tlačítko [Ulož] se signální kód odešle a nabídne se odeslání prvně zadaného kódu. Ten opět kliknutím na tlačítko [Ulož] odešlete.
Ke schválení je odeslán pouze signální kód 0082747. Samotný ePoukaz s vlhkým krytím nepodléhá schvalování.
Při dalším zadávání kódů se již odesílání signálního výkonu nenabízí, a to až do doby uplynutí 6 měsíců.
Pokračování dosavadní léčby
Pokud je nutné pokračovat v léčbě i po uplynutí 6 měsíců, vyberte volbu Ne - Pokačování dosavadní léčby. V tom případě je nutné standardní schválení zdravotnického prostředku na vlhké krytí zdravotní pojišťovnou, a to na základě odeslání ePoukazu předaného zdravotní pojišťovně k vyjádření.
Zjištění stavu ePoukazu
Pokud potřebujete zjistit stav vybraného ePoukazu, máte možnost to udělat buď ze seznamu ePoukazů u pacienta, nebo z okna Záznamy pro odeslání a seznam ePoukazů ke schválení.
Stav ePoukazu v okně Záznamy pro odeslání
Při vystavování ePoukazů se vytváří seznam ePoukazů, které jsou KE SCHVÁLENÍ. Po přihlášení uživatele systém zkontroluje, jestli je v seznamu nějaký ePoukaz, který čeká na schválení. Pokud ano, tak se zobrazí okno Záznamy pro odeslání a seznam ePoukazů ke schválení. Po zobrazení okna si systém vyžádá na SÚKLu seznam změn, které proběhly od posledního zjišťování stavu, a zobrazí ePoukazy, u kterých proběhla změna stavu. Aktuální stav se uloží k příslušným ePoukazům.
Pokud budete chtít stav ePoukazů zjišťovat ručně (např. jednou týdně), je možné automatické zobrazování okna a stahování stavů potlačit zatržením volby [x] Potlačit zobrazení po přihlášení. Okno pak můžete vyvolat kliknutím na ikonu v pravém horním rohu aplikace. Ve spodní části okna máte možno získat seznam ePoukazů, u kterých se změnil stav. Zadejte datum od a po kliknutí na tlačítko [Zobrazit] se zobrazí seznam ePoukazů, u kterých se změnil stav.
Stav ePoukazu u pacienta
V seznamu vystavených Poukazů vyberte požadovaný ePoukaz a stiskem klávesy >>F12 zobrazte informace o vybraném ePoukazu. Zobrazí se okno s informací, zda je ePoukaz Ke schválení, Schválen, Zamítnut, nebo je nutné nějaké doplnění.
Možné chybové stavy
V případě, že byl doklad úspěšně odeslán, ale kontrolní systém SÚKL shledal nějaké omezení, které znemožňuje doklad vydat, je v přehledu poukazů u pacienta příslušná položka červeně podbarvena. O důvodu zamítnutí se uživatel dozví bezprostředně po vystavení dokladu a kdykoliv později po stisku klávesy >>F12.