Kniha objednávek - 1. díl - Základní používání a ovládání Knihy objednávek

Víte, jak objednat, změnit a odstranit objednávku? V minulém díle jsme si řekli něco o Knize objednávek. Dnes se zaměříme na její základní funkce. Pojďme se na to podívat!

Základní funkce Knihy objednávek

  1. Založení objednávky (události) – vytvoření nové objednávky (události)
  2. Úprava objednávky (události) – úprava, smazání, přesun stávající objednávky (události)
  3. Přehled objednávek pacienta – snadno a rychle zjistíte všechny objednávky vašeho pacienta
  4. Vyhledávání volného místa pro daný typ objednávek – máte mnoho typů vyšetření? Rychle vyhledáte, na kdy daného pacienta můžete objednat.

Základní rozložení a ovládací prvky v Knize objednávek

Kalendar-rozmisteni

Založení nové objednávky (události)

Existují 3 možnosti:

  1. První možnost je přímo z karty pacienta otevřít Knihu objednávek. Takto se Vám modul otevře rovnou s vyplněným pacientem a následně lze pouze dvojklikem na vybraný termín pacienta ihned objednat. Objednávku před uložením můžete ještě upravovat.
  2. Ze seznamu pacientů přímo v Knize objednávek stiskem klávesy F2 nebo tlačítkem vybrat pacienta, pro kterého budeme danou objednávku provádět. Poté vybrat v příslušném kalendáři volný termín a zadat objednávku dvojklikem na volné místo. Před uložením máte ještě možnost upravit některé údaje.
  3. Pokud objednáváte nového pacienta, který není v kartotéce založený, vyberete volné místo v kalendáři, dvojklikem se Vám otevře formulář, kam doplníme pacientovy údaje, druh vyšetření, případně další možnosti, a uložíte.

EB_Objednavka_Vytvoreni_Orez

Poznámka: V nastavení Knihy objednávek lze nastavit odeslání SMS pacientovi, který tak bude lépe informován o objednaném termínu. Nastavení najdete v ozubeném kolečku vlevo dole v programu pod záložkou CGMesky. Zde stačí zatrhnout Nabídnout odeslání SMS po uložení objednávky.

Úprava, smazání, přesun stávající objednávky (události)

  1. Úprava – Pokud potřebujete u pacienta něco důležitého změnit, klikněte na objednávku pravým tlačítkem myši a z menu vyberte Úprava. Otevře se Vám formulář, kde vše potřebné můžete upravit.
  2. Smazání – Jestliže pacient zavolal, že nepřijde, je potřeba danou objednávku smazat, aby se termín uvolnil pro někoho jiného. To provedete tak, že kliknete pravým tlačítkem myši na objednávku, vyberete smazat a potvrdíte. Objednávka se smaže a volný čas tak můžete vyžít pro jiného pacienta.
    Tip: Označenou objednávku odstraníte také pomocí klávesy >>DELETE.
     
  3. Přesun – V případě, že zavolá pacient, že potřebuje jiný termín vyšetření, klikněte na objednávku pravým tlačítkem myši, z menu vyberte Přesun“ a danou objednávku přesuňte na požadovaný termín. Ten potvrdíte Enterem. Pokud chcete provést více změn, vyberte z nabídky.
    Tip: Pomocí klávesy >>CTRL a tahem myší je možné objednávku přesunout nebo změnit délku trvání.

 

EB_Menu_Prava_Mys

 

Přehled objednávek pacienta

Volá pacient a nepamatuje si termín své objednávky.

V takovém případě si v poli pacient tohoto pacienta najdete a vlevo dole pod kalendáři se Vám zobrazí základní údaje a termíny objednání pacienta. 
Druhou možností je >>CTRL + F2.
 

EB_Prehled_Objednavek

Otevření karty pacienta

Kartu pacienta můžete otevřít jak z objednávky, tak kliknutím pravého tlačítka myši a výběrem položky Otevřít pacienta. Další možností je v sekci Pacient. Kliknutím na symbol EB_Ikona_Pacient  dojde k otevření aktuálně zvoleného pacienta.

EB_Karta_Pacienta

Vyhledávání volného místa pro daný typ objednávek

Pokud máte rozdělenou pracovní dobu tak, že například odběry děláte jen dopoledne, těhotenské prohlídky vždy od 10 do 15 nebo dentální hygienu jen v pátek, je pro tyto případy tato funkce jako stvořená. Nahoře v poli činnost si vyberete, na jakou činnost chcete pacienta objednat. Ihned se Vám zobrazí oranžově vyznačená místa v kalendáři, kam je možné objednávku zadat.

Tip: Činnosti jsou z pohledu Knihy objednávek akce, které se budou na dané návštěvě vykonávat  např. Preventivní prohlídka, Odběr krve, RTG atp. Každá činnost může být odlišená názvem, barvou a také délkou trvání. Zároveň k jednotlivým segmentům pracovní doby mohou být přiřazeny činnosti, které se v daný blok mohou vykonávat. Podrobný popis definice pracovní doby a činností bude popsán v jednom z dalších dílů. Už teď se na něj můžete těšit.

 V příštím díle si ukážeme, jak si nastavit pracovní dobu a k čemu je to dobré.

Rekapitulace v podobě videa

 

 

Nechejte nastavení na nás:

Rádi Vám se vším pomůžeme. Za zvýhodněnou cenu 500 Kč Vám nastavíme Knihu objednávek přímo ve Vašem softwaru. Zaškolíme Vás, pomůžeme se všemi funkcemi kalendáře 
a převedeme objednávky ze staré Knihy objednávek (kalendáře) do nové.
 

Stačí nás kontaktovat na uvedeném čísle či e-mailu níže a my už se o vše postaráme. Během pár minut budete mít vše rychle a pohodlně nastavené. Pokud máte více než dva kalendáře, cena se řeší individuálně dle platného ceníku. 

 

Kontakty:

PC DOKTOR / PC DENT
tel.: 246 007 844
e-mail: servisni.prace@cgm.com

DENTIST+
tel.: 246 007 890
e-mail: servisni.prace@cgm.com

AMICUS
tel.: 246 007 855
e-mail: servisni.prace@cgm.com

Další články na téma Kniha objednávek

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 4.7/5

1 komentář

  • Chtěla bych se zeptat, zda lze nastavit, aby současně s archivací PC doktora došlo k archivaci knihy objednávek? V přechozích starších verzích kalendářů docházelo automaticky k archivací zápisů z PC doktora i vlastního kalendáře. Nyní po aktivaci nové knihy objednávek se pouze přenášejí zápisy v PC doktorovi, nedochází však k přenesení zápisů z knihy objednávek provedených na jiném počítači.
    Díky za odpověď B.Kašparová

Pro zobrazení nebo přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.