MEDICUS: COVID-19 hromadné Ag testování

Pokud provádíte hromadné antigenní testování pro firmy, můžete si seznam testovaných pacientů s jejich výsledky připravit v excelu a poté hromadně naimportovat do Medicusu.

Příprava souboru pro import

  1. Stáhněte si vzorový excelovský soubor MEDICUS-C19-Testy (vzorově vyplněný: MEDICUS-C19-Testy-vzor). Případně si jej můžete stáhnout přímo z Medicusu – v menu zvolte menu Ambulance > COVID-19 > Import záznamů o provedených testech a v zobrazeném okně klikněte na tlačítko Vytvořit vzorový soubor.
  2. Do souboru vyplňte základní identifikační údaje pacientů, datum provedení testu, jejich výsledky a IČ zaměstnavatele. Adresa bydliště není nutná stejně jako šarže testu a jeho exspirace. Státní příslušnost vyplňte pouze v případě, kdy se nejedná o Česko (CZ).
  3. Nyní je nutné vytvořit z excelového souboru soubor ve formátu csv. V Excelu v menu: Soubor – Uložit jako – zvolit složku, kam se má uložit – Uložit jako typ: CSV(textový soubor s oddělovači) (*.csv), potvrdit uložení pouze aktuálního listu a následně potvrdit uložení do csv s rizikem ztráty některých funkcí. Uložený soubor zavřete.
    Upozornění - excel nabízí více variant csv souboru, proto je nutné vybrat ten správný (s popisem - textový soubor s oddělovači).

Hromadný import z CSV souboru

V menu zvolte Ambulance > COVID-19 > Import záznamů o provedených testech.

c19-hromadny-import-testu

Průběh importu:

  1. Načtení souboru – v řádku Soubor klikněte na ikonu složky pro výběr souboru a vyhledejte na disku Vámi připravený csv soubor. Pokračujte tlačítkem Načíst data. Vpravo se zobrazí seznam všech načtených záznamů, vlevo dole poté detail vybraného záznamu. Pokud bude v seznamu u pacienta zobrazen červený, záznamu chybí rodné číslo nebo datum testu. Tento záznam nebude importován (pro správné vykázání na pojišťovnu je nutné mít vyplněný kód ZP).
  2. Spuštění importu – v sekci Provést si zaškrtnutím můžete vybrat, jaké akce se mají v rámci importu provést, případně jaký text se má navíc zapsat do dekursu. Pokračujte kliknutím na tlačítko Provést. V seznamu pacientů, které se podařilo zpracovat, se změní barevný příznak z bílé na šedou.
  3. Odeslání záznamu do ISIN – vpravo vyberte pacienta a ve spodní části okna klikněte na tlačítko Zobrazit. Ze zobrazeného formuláře odešlete výsledek testu (zobrazený záznam můžete ještě před samotným odesláním upravit). Okno žádanky můžete zavřít. Pacient bude v řádku indikován zelenou barvou (vzhledem k situaci, kdy není možné poznat, zda došlo ke skutečnému odeslání formuláře, zobrazujeme zelenou indikaci již po zobrazení testu).
    Tento krok vynechají uživatelé, kteří již záznamy v ISIN mají.


 

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 5/5

4 komentáře

  • Dobrý den, děkujeme skvělá funkce!
    Bylo by vhodné přidat do tabulky sloupce "Výrobce testu" a "Rizikové povolání", tyto položky jsou povinné v ISINu.
    Nelze doplnit, aby se odeslala i vlastní žádanka do ISINu?
    Děkuji za odpověď.
    • Dobrý den, pane Pekárku,
      položka Rizikové povolání je v souboru k dispozici pro vyplnění. Obsahuje nabídku, ze které lze vybrat. Je však nutné vybírat z hodnot, které se v tomto stavu odesílají na web, takže jsou takové technické, ale vyznat se v nich dá. Význam položky lze případně ověřit na záložce Rizika. Nechtěli jsme do tohoto souboru vkládat makra, která by tento problém vyřešila, ale na druhou stranu by mohl být problém s antiviry apod.
      Podle aktuální metodiky není výrobce testu povinný. Ani na testovacím prostředí není tato položka povinná. A také proto, že výrobci stále přibývají, rozhodli jsme se tento údaj vynechat.
      Co se týká vlastní žádanky nevím, zda dotazu rozumím přesně. Pokud myslíte možnost odeslání žádanky přímo na ÚZIS a vynechat tak webovou stránku, pak tato možnost je ze strany ÚZISu dostupná teprve několik dní. Její využití je v plánu.
      Vojtěch Kopecký
  • Dobrý den,
    Chtěla bych mockrát za naší ordinaci poděkovat - takovéhle vychytávky a na jednom místě nám šetří mnoho času a nervů!

    Každopádně mám drobný problém, vše funugje skvěle - pouze se mi do žádanek nepropisují adresy z identifikace. Dá se to nějak napravit? Nevím, jestli mi například něco neuniklo.

    Ještě jednou Vám děkuji za odpověď.

    S pozdravem,
    Balcarová Markéta (sestra/IT)
    Ordinace MUDr. Ivany Grohové
    • Dobrý den, paní doktorko,
      děkujeme za pochvalu. Na nepřenesení adresy se určitě podíváme.
      S pozdravem
      Vojtěch Kopecký

Pro zobrazení nebo přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.