MEDICUS: COVID-19 žádanky, testy, potvrzení

Všechny žádanky a potvrzení související s COVID-19 nově najdete na jednom místě v menu Ambulance > COVID-19.

Žádanka o provedení testu, potvrzení o provedení testu

Připravili jsme nový formulář, který je určen pro usnadnění vystavení žádanky o provedení testu nebo odeslání informace o již provedeném testu. Svým obsahem odpovídá aktuální verzi webového formuláře.

Okno najdete v menu Ambulance > COVID-19 > Žádanka/výsledek testu COVID-19.

c19-formular-zadanka-vysledek

 

Pro rychlejší vyplnění můžete využít námi přednastavených vzorů, které se nabídnou po kliknutí na tlačítko Šablony, např. „Firma - Antigen - Negativní“. Tyto vzory jsou připraveny tak, aby v běžných případech nebylo nutné již nic dalšího vyplňovat. Stejně jako u ostatních žádanek v programu, šablony si můžete sami přidávat, opravovat či mazat.

Po kliknutí na tlačítko Odeslat se provede:

  • Přepis záznamu do dekursu o vytvoření žádanky, provedení testu (případně oba záznamy najednou). Součástí přepisu je i textová poznámka (umístěná pod výrobcem testu), pokud je vyplněna. 
  • Automatické generování výkonu, pokud byl vybrán.
  • Kontrola vyplněných údajů – jedná se pouze o informaci, že některé údaje nejsou vyplněné a bude je nutné doplnit na webovém formuláři.
  • Přenesení vyplněných hodnot do webového formuláře, kde by mělo stačit jen výsledek testu odeslat do centrálního systému. 

V případě provedení antigenního testu můžete vytisknout potvrzení kliknutím na tlačítko Výsledek AG testu. Informaci o výsledku můžete pacientovi poslat na mobilní telefon kliknutím na tlačítko Odeslání SMS (je třeba mít zakoupený modul CGMesky).

Poznámka: Původní odkaz na web pro vyplnění žádanky a minimalistické potvrzení o provedení AG testu bylo zrušeno a nahrazeno tímto jednotným formulářem.

Dále můžete vystavit

  • Potvrzení o prodělání COVID-19
  • Souhlas s očkováním Astra Zeneca (Vaxzevria)
  • Lékařské potvrzení o výsledku antigenního testu na průkaz SARS-CoV-2 k doložení při překročení hranic České republiky (toto naleznete v menu Ambulace > Potvrzení > Individuální potvrzení, kde si následně v otevřeném okně přidáte nové s názvem Výsledek testu SARS-CoV-2).

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 5/5

3 komentáře

  • Dobrý den!
    Při prvních zkušenostech u PLDD jsem narazil na tyto problémy resp. náměty pro další vývoj:
    1/ Do žádanky se nepřeneslo telefonní číslo z karty pacienta - kontakt typu telefon ani mobil.
    2/ Do webového formuláře na stránce UZIS se chybně přenesly diakritické znaky v položkách Příjmení a Obec. Webový formulář se otevřel v prohlížeči IE.
    3/ Ve webovém formuláři je nutné ručně doplnit Termín od kdy je možné provést test a Místo testování
    (tyto položky nejsou ve formuláři Medicus přítomné).
    4/ Do Medicusu není možné z karty pacienta nebo z žádanky načíst výsledek testování. Načtení výsledků přes přihlášení na web UZIS, vytvoření exportního CSV souboru a jeho následný import do Medicusu je pracné.

    Díky za spolupráci.
    • Dobrý den, pane Bolku,
      ad 1) Zřejmě se nepřenáší kontakt typu telefon, provedeme úpravu.
      ad 2) IE již není podporovaný prohlížeč a souhlasím s p. Urbánkem viz komentář níže. Nicméně i přesto jsme provedli opravu. Pokud si stáhnete stejnou verzi znovu, diakritika bude správně.
      ad 3) Prověřoval jsem tyto položky a v aktuální dokumentaci o nich nepíší a na testovacím rozhraní také nejsou. Prosím o upřesnění ideálně již emailem.
      ad 4) API funkce pro získání výsledku testu byla UZISem zpřístupněna teprve před několika dny, její využití máme v plánu.
      Vojtěch Kopecký
  • ad 1) kontakt typu mobil jsem zkoušel dnes ráno a jde to (číslo 9 míst bez mezer).
    ad 2) je potřeba změnit si v operačním systému Win výchozí aplikaci na edge, chrome. IE přestat používat.

Pro zobrazení nebo přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.