Pokud jste výše uvdené kroky ještě neprovedli, pak si na stránkách www.epreskripce.cz vystavte žádost o přístupové údaje do SÚKLu. Následně Vám bude během několika týdnů doručena obálka s přístupovými údaji, pomocí kterých si aktivujte svůj účet na SÚKLu. Návod na aktivaci účtu.
Následně proveďte import certifikátu SUKLu do počítače. A pokud již máte k dispozici i kvalifikovaný certifikát, můžete přistoupit k nastavení programu.
Po přihlášení do programu zkontrolujte, zda máme aktuální verzi - v pravém dolním rohu programu není signalizace Aktualizace. Pokud ano, proveďte nejdříve aktualizaci.
Poté v menu zvolte Konfigurace > Nastavení elektronické komunikace, v nově otevřeném okně si vlevo klikněte na eRecept. Vpravo zaškrtnutím zvolte „Odesílat recepty elektronicky“ a vyplňte příslušná políčka dle poskytnutých údajů z portálu SÚKL.
V části SUKL – údaje pro přístup do centrálního úložiště, zadejte Do pole „Účet (LDAP UID) zdrav. zařízení“ číslo, které je na dopise od SÚKLu uvedeno jako účet pro „Údaje zdrav. zařízení pro přístup do centrál. úložiště“.
V poli Účet (LDAP UID) osoby uveďte dlouhý kód uvedený jako účet pro „Údaje osoby pro přístup do centrálního úložiště“.
Heslo osoby– zadejte stejné heslo, které jste uvedli při aktivaci účtu pro přístup osoby do centrálního úložiště.
Pokud jsou v části "Certifikáty" upozornění na nezadané nebo neplatné certifikáty, vyberte je kliknutím na tlačítko s ikonou certifikátu. Pro podpis podání zvolte Váš kvalifikovaný certifikát, pro přístup do uložiště eReceptů vyberte certifikát, který jste získali od SÚKLu.
Klikněte na tlačítko [Test spojení]. Pokud nevyskočí chybová hláška, máte vše správně nastavené.
Nyní může v okně Recept zapsat léky a vystavit eRecept. Je však nutné vybrat správnou tiskovou předlohu s názvem „eRecept“ a zaškrtnout „Uložit výběr“.
Obecné informace k nastavení tisku naleznete ve článku: Snižte počet kliknutí při tisku žádanek či receptů