MEDICUS: Nastavení přístupových údajů pro eRecept

K nastavení eReceptu v programu je možné přistoupit až ve chvíli, kdy máte aktivovaný přístup do Centrálního úložiště SÚKL a v počítači naimportován kvalifikovaný certifikát a certifikát od SÚKLu.

Pokud jste výše uvdené kroky ještě neprovedli, pak si na stránkách www.epreskripce.cz vystavte žádost o přístupové údaje do SÚKLu. Následně Vám bude během několika týdnů doručena obálka s přístupovými údaji, pomocí kterých si aktivujte svůj účet na SÚKLu. Návod na aktivaci účtu.

Následně proveďte import certifikátu SUKLu do počítače. A pokud již máte k dispozici i kvalifikovaný certifikát, můžete přistoupit k nastavení programu.

Po přihlášení do programu zkontrolujte, zda máme aktuální verzi - v pravém dolním rohu programu není signalizace Aktualizace. Pokud ano, proveďte nejdříve aktualizaci.

Poté v menu zvolte Konfigurace > Nastavení elektronické komunikace, v nově otevřeném okně si vlevo klikněte na eRecept. Vpravo zaškrtnutím zvolte „Odesílat recepty elektronicky“ a vyplňte příslušná políčka dle poskytnutých údajů z portálu SÚKL.

V části SUKL – údaje pro přístup do centrálního úložiště, zadejte Do pole „Účet (LDAP UID) zdrav. zařízení“ číslo, které je na dopise od SÚKLu uvedeno jako účet pro „Údaje zdrav. zařízení pro přístup do centrál. úložiště“.

er-sukl-zz

V poli Účet (LDAP UID) osoby uveďte dlouhý kód uvedený jako účet pro „Údaje osoby pro přístup do centrálního úložiště“.

er-sukl-osoba

Heslo osoby– zadejte stejné heslo, které jste uvedli při aktivaci účtu pro přístup osoby do centrálního úložiště.

er-nastaveni

Pokud jsou v části "Certifikáty" upozornění na nezadané nebo neplatné certifikáty, vyberte je kliknutím na tlačítko s ikonou certifikátu. Pro podpis podání zvolte Váš kvalifikovaný certifikát, pro přístup do uložiště eReceptů vyberte certifikát, který jste získali od SÚKLu.

Klikněte na tlačítko [Test spojení]. Pokud nevyskočí chybová hláška, máte vše správně nastavené.

Nyní může v okně Recept zapsat léky a vystavit eRecept. Je však nutné vybrat správnou tiskovou předlohu s názvem „eRecept“ a zaškrtnout „Uložit výběr“.

Obecné informace k nastavení tisku naleznete ve článku: Snižte počet kliknutí při tisku žádanek či receptů

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 3.6/5

7 komentářů

  • Dobrý den,zeptám se možná hloupě,ale...popisujete zde spojení s eReceptem v Medicusu (placená služba od CompGroupmedical) nebo i propojení se softwarem od SUKL,který je zdarma k instalování v pc?
    • Dobrý den, pane doktore,
      tento návod popisuje nastavení eReceptu v programu MEDICUS.
      Vojtěch Kopecký
  • Dobrý den.
    Instalujeme eRecept a při testu spojení máme chybové hlášení: chyba připojení (HTTP) kód chyby: 400 chyba:

    Certifikáty Postsihnum a SUKL by měly být v pořádku. Počítač je napojen on line na internet.
    Děkujeme Radim Kotlán (IT) s MUDr. Helenou Kotlánovou
    • Dobrý den, pane Kotláne,
      pro takto specifické dotazy kontaktujte prosím naši technickou podporu na čísle 246 007 977. Kolegové s Vámi zkontrolují nastavení.
      Vojtěch Kopecký
  • Dobrý den,

    eRecept máme v ambulanci již aktivovaný, zajímalo by mě, co musím v programu Medicus comfort udělat, abych mohla údaje odesílat pacientům e-mailem nebo SMS? Je třeba přikupovat nějaký modul nebo jen stačí odesílání nějak nakonfigurovat v "nastavení"? Děkuji J. Hrdinová

    • Dobrý den, paní doktorko,

      v tuto chvíli bude záležet na tom, kdy chcete začít eRecept pacientům přes e-mail nebo SMS posílat. Pokud co nejdříve, pak máte tyto možnosti:

      E-mail - Medicus sám o sobě odesílat emaily neumí. Pro tyto účely je třeba nainstalovat si do počítače poštovního klienta, např. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird apod., a nastavit si Váš e-mail do tohoto programu. V Medicusu po vystavení eReceptu kliknete odeslat e-mailem, Medicus předá poštovnímu klientovi pdf s vystaveným eReceptem, který odešlete pacientovi.

      SMS – pro odeslání identifikátoru eReceptu přes SMS je třeba zakoupit si modul CGMesky.

      V případě, kdy na odesílání tolik nespěcháte, můžete počat, až SUKL dokončí vlastní řešení pro odesílání eReceptů. To bude v praxi znamenat, že o odeslání e-mailu nebo SMS se postará sám SUKL. Z Medicusu pouze v rámci eReceptu označíte nějakým příznakem, zda má SUKL pacientovi poslat e-mail nebo SMS.

      Aktuální stav je takový, že podpora odesílání eReceptu e-mailem je ze strany SUKL již v částečném provozu. Odesílání SMS zatím není. Zařazení těchto funkcí do programu Medicus je tedy vázáno na SUKL, kdy čekáme, až budou tyto služby z jejich strany plně funkční.

      Vojtěch Kopecký
    • Děkuji za vyčerpávající odpověď. E-mailem už recepty odesílám bez problémů. J. Hrdinová
  • {author} {date}
    0
    {comment}

Pro přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte