Nebaví mě dělat opravné dávky a omlouvat se lékárně, že pacient není pojištěn. MUDr. Chládek

Přečtěte si rozhovor s MUDr. Chládkem, který již neřeší zbytečné opravné dávky na zdravotní pojišťovnu. Pojištění i registrace pacientů pro něj hlídá eKontrol.

S účinností od 1. 9. 2015 vešla v platnost novela zákona, která upravuje práva pojištěnce na změnu pojišťovny. Přestože změnu zdravotní pojišťovny je stále možné učinit pouze jedenkrát za 12 měsíců, nově mají pojištěnci možnost vybrat si ze dvou možných termínů – vždy k 1. dni kalendářního pololetí.

  • První přihlášku pro změnu zdravotní pojišťovny s platností od 1. 7. 2016 je možné podat v období od 1. 1. do 31. 3. 2016. 
  • Druhý termín pro podání žádosti o změnu zdravotní pojišťovny je od 1. 7. do 30. 9. 2016. Změna pak bude platná od 1. 1. 2017.

Pokud vykážete výkony na jinou ZP, než u které je pacient skutečně zapsán, dojde k zamítnutí dokladů ze strany ZP. Následně tedy musíte vytvořit novou dávku na správnou ZP, ale proplacení výkonů se zpozdí až o 3 měsíce.

V případě, že se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři a nesdělí Vám to, pak podle pravidel přicházíte o kapitaci úplně a např. výkon preventivních prohlídek 01022 v hodnotě 375,- Kč (při hodnotě bodu 0,8 Kč) ZP zamítne.

 

Výhody modulu eKontrol, který automaticky kontroluje důležité údaje pro vyúčtování, přiblížil MUDr. Chládek

Volitelný rozšiřující modul eKontrol automaticky a průběžně kontroluje klíčové údaje, které jsou důležité pro bezchybné vyúčtování péče zdravotním pojišťovnám. Na výhody a zkušenosti s tímto modulem, jsme se zeptali pana MUDr. Petra Chládka, který patří mezi jeho uživatele.

Pane doktore, co Vás vedlo k pořízení modulu eKontrol?

K pořízení mě vedlo množství pendlujících domácích i zahraničních pacientů za prací, kteří jsou chvíli pojištěni a za týden zase ne. Z toho plyne množství opravných dávek pro pojišťovnu, která nám obratem nepojištěného pacienta odmítne proplatit. A také množství takzvaně NEKRYTÝCH receptů, které vystavíme a pojišťovna je ze stejného důvodu odmítne proplatit lékárně.

Jaké pro Vás jeho zavedení znamenalo výhody? V čem vidíte jeho největší přidanou hodnotu?

Při každém otevření karty pacienta se během několika sekund objeví okénko, ve kterém je napsáno, ke které pojišťovně pacient patří, zda je pojištěn a kde je registrován. Navíc je znázorněn jako semafor – zelená znamená, že je u něj vše v pořádku a červená signalizuje problém. Nejedná se vždy jen o cizince, ale i o naše pracovníky – tzv. pendlery, které účtujeme jako nepravidelnou péči. Konkrétně u nich jsem opakovaně zjistil nepořádek v pojištění.

Dokážete vyjádřit, kolik času a peněz Vám eKontrol ušetří?

To bohužel nedokáži. Nicméně všichni víme, jaká je radostná práce dělat opravnou dávku, omlouvat se lékárně, že pacient není pojištěn, což jsme opravdu nevěděli atp. eKontrol používám již delší dobu, samozřejmě nebyl zadarmo, ale myslím si, že se mi náklady již dávno vrátily.

S jakými problémy se mohou setkat praktičtí lékaři, kteří tento modul nevyužívají?

Myslím si, že obecně nemají čas si ověřovat každého pacienta. Z toho vyplývá, že účtují preventivní prohlídku a pojišťovna ji neproplatí, protože pacient není registrován např. z důvodu, že byl registrován před uplynutím 3 měsíců, tedy doby od poslední registrace. To je naprosto běžný problém, se kterým se v ordinaci potkáte. Bez modulu se také lehce může stát, že účtujete výkon u nepojištěného pacienta: pacient sice přijde s kartičkou pojišťovny a vše je na první pohled v pořádku, ovšem eKontrol ukáže, že bohužel není pojištěn, i když všechny dokumenty má v pořádku. Zvláště agenturní pracovníci jsou ze dne na den vyřazeni z pojištění a lékař nemá šanci to zjistit a neví to mnohokrát ani pacient.

Můžete říci, jak Vám eKontrol usnadňuje práci v ordinaci? Je možné uvést konkrétní příklady z Vaší praxe?

Opakovaně jsem zjistil, že pojišťovna pacienta nezaregistrovala a již třeba 1 rok mi neplatí kapitace, vždy po domluvě uznají chybu a kapitaci doplatí. Tuto skutečnost ale nemáte bez eKontrol šanci zjistit. Tento modul využívám jako doplňkový v systému PC DOKTOR a považuji ho za jeden z nejlepších produktů, který mi již ušetřil spoustu práce.

 

Rádi byste si eKontrol také pořídili a zbavili se tak opravných dávek na pojišťovnu kvůli změnám v pojištění a registracích pacientů? Kontaktujte nás na: obchod.cz@cgm.com; tel.: +420 246 007 820, nebo se obraťte na svého regionálního obchodního zástupce.

 


Čtěte více o funkcích modulu eKontrol zde:ikona-eKontrol

- AMICUS: http://www.amicus.cz/o-programu-amicus/rozsirujici-moduly/ekontrol/

- PCDOKTOR: http://www.pcdoktor.cz/o-programu-pc-doktor/rozsirujici-moduly/ekontrol/

- PCDENT: http://www.pcdent.cz/o-programu-pc-dent/rozsirujici-moduly/ekontrol/

- DENTIST+: http://www.dentist.cz/o-programu-dentist/nadstavbove-moduly/ekontrol/

- MEDICUS: http://www.medicus.cz/ambulance/rozsirujici-moduly/ekontrol/

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 3.3/5