Technická porucha: Aktuální informace o omezení kapacity hotline a vzdáleného připojení

Po takzvaném ransomwarovém kriminálním útoku před svátky čelíme technickým problémům a je částečně omezena kapacita linky podpory a možnost vzdáleného připojení. Na vyřešení problémů pracujeme. Aktuální informace o situaci pravidelně publikujeme v článku.

Informace o aktuální situaci — Aktualizace 12. ledna 2022 13:30 SEČ


Po takzvaném ransomwarovém kriminálním útoku jsme výrazně pokročili směrem k normálnímu provozu.

Naše zákaznické systémy jsou funkční s několika omezeními jednotlivých funkcí. Naše zákaznická podpora je plně k dispozici. Záložní infrastruktura pro telefonování nadále úspěšně běží a mezitím jsme byli schopni obnovit dostupnost prostřednictvím e-mailu téměř plošně. Nevyřízené položky se průběžně zpracovávají.

Naše týmy nadále intenzivně a neúnavně pracují. Proto jsme byli schopni rychle obnovit klíčové komponenty, které byly napadeny útokem. Přitom pokračujeme v realizaci našich plánů kontinuity podnikání. Povinné regulační aktualizace pro všechny naše produkty byly dodány včas před koncem roku.

Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. Všechny systémy nadále bedlivě sledujeme a plně spolupracujeme se všemi relevantními orgány veřejné moci, které byly od začátku útoku plně informovány. Podali jsme trestní oznámení. Žádáme o pochopení pro jakákoli narušení způsobená tímto kriminálním útokem a děkujeme všem zákazníkům a partnerům za projevenou solidaritu z mnoha stran.

 

Všechny naše ambulantní systémy fungují včetně chvilkově pozastavených on-line služeb (MEDICAL NET, BREVÍŘ, CGM Časová razítka). V případě jakéhokoli problému jsou pro jednotlivé ambulantní systémy k dispozici tato telefonní čísla a e-maily:

PC DOKTOR / PC DENT: 246 007 844servis@pcdoktor.cz
MEDICUS: 246 007 977servis@medicus.cz
DENTIST+: 246 007 890servis@dentist.cz
AMICUS: 246 007 855servis@amicus.cz
CGM MEDISTAR: 246 007 877servis@medistar.cz

 

Pro komunikaci s obchodním a fakturačním oddělením použijte tyto kontakty:

 

Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení nastalé situace. 

 

Miloš Jelínek
Vedoucí oddělení péče o zákazníky


Informace o aktuální situaci — Aktualizace 4. ledna 2022 18:45 CET

Po takzvaném ransomwarovém kriminálním útoku před svátky jsme dosáhli značného pokroku v nápravě narušení.

Drtivá většina našich zákaznických systémů je v provozu. Pro zákaznickou podporu jsme úspěšně implementovali naši zálohovací infrastrukturu, která je nyní plně funkční. Mezitím jsme také byli schopni obnovit přístupnost prostřednictvím e-mailu. V současné době se zpracovávají nevyřízené položky.

Naše týmy nadále intenzivně a neúnavně pracují. Proto jsme byli schopni rychle obnovit klíčové komponenty, které byly útokem zasaženy. Přitom pokračujeme v realizaci našich plánů kontinuity podnikání. Povinné regulační aktualizace všech našich produktů byly dodány včas.

Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. Nadále pečlivě sledujeme všechny systémy a plně spolupracujeme se všemi příslušnými orgány veřejné moci, které byly plně informovány od samého počátku útoku. Podali jsme trestní oznámení. Jak je v takových případech obvyklé, nemůžeme vyloučit možnost, že data mohla být v této situaci ohrožena.

Omlouváme se za případné narušení způsobené útokem. Vyjdeme z toho silnější a lepší a těšíme se, že v roce 2022 budeme po Vašem boku.

 

Technická porucha — Aktualizace 31. prosince 2021 13:40 CET

Po takzvaném ransomwarovém kriminálním útoku před prázdninami jsme výrazně pokročili v nápravě narušení.

Naprostá většina našich zákaznických systémů je v provozu. Pro zákaznickou podporu jsme úspěšně implementovali naši záložní infrastrukturu, která je nyní plně funkční.

Naše týmy intenzivně pracovaly a obnovily klíčové komponenty, které byly útokem zasaženy. Přitom pokračujeme v realizaci našich plánů kontinuity podnikání. Povinné regulační aktualizace pro všechny naše produkty byly dodány včas.

Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. Všechny systémy nadále bedlivě sledujeme a plně spolupracujeme se všemi relevantními orgány veřejné moci, které byly od začátku útoku plně informovány. Podali jsme trestní oznámení. Jak už to v takových případech bývá, nemůžeme vyloučit, že v této situaci mohlo dojít ke kompromitaci dat.

Omlouváme se za jakékoli narušení způsobené útokem. Vyjdeme z toho silnější a lepší a těšíme se, že budeme v roce 2022 po Vašem boku.

 

Technická porucha — Aktualizace 29. prosince 2021 14:30 CET

Po takzvaném ransomwarovém kriminálním útoku před prázdninami jsme výrazně pokročili v nápravě narušení.

Naprostá většina našich zákaznických systémů je v provozu. Pro zákaznickou podporu jsme úspěšně implementovali naši záložní infrastrukturu, která je nyní plně funkční.

Naše týmy intenzivně pracovaly a obnovily klíčové komponenty, které byly útokem zasaženy. Přitom pokračujeme v realizaci našich plánů kontinuity podnikání. Plánujeme včasné dodání aktualizací všech našich produktů.

Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. Všechny systémy nadále bedlivě sledujeme a plně spolupracujeme se všemi relevantními orgány veřejné moci, které byly od začátku útoku plně informovány. Podali jsme trestní oznámení. Jak už to v takových případech bývá, nemůžeme vyloučit, že v této situaci mohlo dojít ke kompromitaci dat.

Omlouváme se za jakékoli narušení způsobené útokem.

Vyjdeme z toho silnější a lepší a těšíme se, že budeme v roce 2022 po vašem boku.

 

Technická porucha — Aktualizace 27. prosince 2021 13:55 CET

Naprostá většina našich zákaznických systémů je v provozu. Pro zákaznickou podporu jsme úspěšně implementovali naši záložní infrastrukturu, která je nyní plně funkční. Během prázdnin naše týmy intenzivně pracovaly a byly schopny obnovit klíčové komponenty, které byly útokem zasaženy. Přitom pokračujeme v realizaci našich plánů kontinuity podnikání. Plně se soustředíme na to, abychom včas dodali aktualizace všech našich produktů. Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. I nadále pečlivě sledujeme všechny systémy a spolupracujeme se všemi příslušnými úřady.

Přejeme všem našim zákazníkům krásné svátky a omlouváme se za výpadky v posledních dnech! Vyjdeme z toho silnější a lepší a těšíme se, že budeme v roce 2022 po Vašem boku.

 

Technická porucha — Aktualizace 23. prosince 2021 19:20 CET

Naprostá většina našich zákaznických systémů je v provozu. Nadále zvyšujeme naši dostupnost pro účely zákaznické podpory. Naše zálohovací infrastruktura úspěšně běží. V posledních několika hodinách jsme pokračovali ve stabilizaci našich interních systémů. Řídíme se naším definovaným plánem odezvy, který nadále systematicky zpracováváme – i o prázdninách. Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. I nadále pečlivě sledujeme všechny systémy a spolupracujeme se všemi příslušnými úřady.

Přejeme všem našim zákazníkům krásné svátky a omlouváme se za výpadky v posledních dnech! Vyjdeme z toho silnější a lepší a těšíme se, že budeme v roce 2022 po Vašem boku.

 

Technická porucha — Aktualizace 22. prosince 2021 20:30 CET

Po takzvaném ransomwarovém útoku jsme dosáhli dalšího pokroku v nápravě narušení. V posledních hodinách jsme neustále zvyšovali naši dostupnost nastavením tísňových telefonních čísel a náhradních e-mailových adres pro účely zákaznické podpory. Nyní se navíc naše interní systémy postupně vracejí do provozu. Naše nejdůležitější obchodní operace zůstávají funkční, i když se potýkáme s omezeními týkajícími se doby odezvy a funkčnosti. Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. I nadále pečlivě sledujeme všechny systémy a spolupracujeme se všemi příslušnými úřady.

 

Technická porucha —  Aktualizace 21. prosince 2021 19:30 CET

Poté, co jsme byli v pondělí 20. 12. vystaveni takzvanému ransomwarovému útoku, jsme rychle zareagovali a naše komplexní protiopatření se ukázala jako účinná. Naše zákaznické systémy jsou i nadále v provozu. Obchodní operace zdravotnických pracovníků pracujících na našich systémech proto zůstávají většinou nedotčeny. Také naše současná forenzní analýza potvrzuje, že neexistují žádné dopady na naše zákaznické systémy a data. Již dříve jsme uvedli, že naše interní systémy byly ovlivněny a to způsobilo, že naše linky zákaznické podpory a elektronické pošty byly nedostupné. Podařilo se nám zřídit nouzové kontakty pro naše zákazníky. Dostupnost našich zákaznických systémů a integrita dat zůstávají naší nejvyšší prioritou. I nadále pečlivě sledujeme všechny systémy a spolupracujeme se všemi příslušnými úřady.

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 2.1/5