Plná podpora EET v DENTIST+

Díky rozšiřujícímu modulu eTRŽBY můžete mít ve svém programu k dispozici plnou podporu elektronické evidence tržeb. EET tak zvládnete jednoduše a přímo z DENTIST+, který důvěrně znáte.

Dobrou zprávou pro Vás je, že evidence tržeb v rámci EET nijak nenaruší Vaše standardní zvyklosti a práci se systémem. Nemusíte udělat ani jeden jediný klik navíc. Systém v rámci zaevidování přijaté částky automaticky zajistí komunikaci se serverem finanční správy, získá potřebné údaje a tyto údaje následně vytiskne na Vaši účtenku, respektive PPD (příjmový pokladní doklad).


Jak se připravit s DENTIST+ na EET — bezbolestně!

V připravovaném seriálu se Vám pokusím ukázat, jak se připravit na EET. Každý díl vždy bude rozdělen na dvě části. První část dílu bude povinná – bez toho bude používání EET obtížné. Ve druhé části Vám poradím spoustu tipů a vychytávek, jak si usnadnit práci a efektivně využít veškerých možností, které vám DENTIST+ nabízí.

  1. díl – Co vše potřebuji zařídit, abych mohl EET evidovat – datum publikování – 2. 3. 2020
  2. díl – Jak nastavit do DENTIST+ modul CGM eTržby (EET) – datum publikování – 4. 3. 2020
  3. díl – Nastavení vlastních cen výkonů, vlastní výkony (Tisk vlastního ceníku výkonů)  datum publikování  31. 3. 2020
  4. díl – Nastavení laboratorních cen u protetiky (Jak vést historické ceny, zadání platnost od)
  5. díl – Nastavení ordinačních cen u protetiky
  6. díl – Vystavujeme první účtenku
  7. díl – Jak znovu vytisknout již odeslanou účtenku, storno účtenky

Díly pro pokročilé

  1. díl – Minutové kalkulace
  2. díl – Faktury, zálohové faktury, plány ošetření
  3. díl – Statistiky, finanční výstupy z ordinace

První a zároveň nezbytnou podmínkou je získání autentizačních údajů pro komunikaci se serverem finanční správy. Podrobný postup jsme sepsali na uvedeném odkaze: https://blog.cgmsvet.cz/co-je-potreba-pripravit-nez-zacneme-nastavovat-eet-v-ambulantnim-sw/ 

Nastavení a zprovoznění systému

Jakmile budete mít tyto údaje, kontaktujte prosím naše obchodní oddělení na tel. 246 007 820 a požádejte o rozšíření licence o modul EET. Po vložení nového licenčního klíče je následným krokem správné nastavení finanční správou přidělených údajů do Vašeho systému DENTIST+.

V menu Nastavení > Zdravotnické zařízení > /Fakturace/ > Seznam pokladen vytvoříte pokladny, z nichž mohou pouze vybrané podporovat hlášení tržeb do elektronické evidence. Dále doporučujeme překontrolovat nastavené fakturační údaje (včetně DIČ) v programu – pomocí tlačítka [Zobraz].

EET_nastaveni

V případě, že bude pokladna podléhat evidenci, pokračujte nastavením data, od jakého se vystavené platby, respektive tržby, budou finančnímu úřadu předávat. Pomocí tlačítka [Administrace EET serveru] nastavíte potřebný certifikát, který jste od finanční správy obdrželi. Nastavení také podporuje členění tržeb dle jednotlivých provozoven či pokladen, proto v případě složitějších organizačních struktur věnujte nastavení potřebnou pozornost.

nastaveni_EET1

Poznámka 1: Certifikáty se musí nacházet na hlavním PC (serveru) – pouze z něho probíhá komunikace do EET.
Poznámka 2: Zavedení certifikátů do serveru je možné provést v rámci modulu pomocí funkce [Importovat certifikát].

Vystavení dokladů

Jak již bylo uvedeno v úvodu článku, při vystavování pokladního dokladu (účtenka, faktura, zálohová faktura, respektive PPD) nedochází k žádné změně. Jednoduše pacientovi naúčtujete položky, které mají doplatek pacienta, a vystavíte standardním způsobem doklad (účtenka např. klávesovou zkratkou >>F7).

V případě, že je na účtence zvolena pokladna, která podléhá hlášení do EET (signalizace symbolem), tak po stisku tlačítka [TISK] / [Rychlý tisk], respektive odeslání mailem [E-Mail], proběhne komunikace se servery ministerstva financí. Výsledkem bude přidělení údaje FIK (fiskální identifikační kód), respektive výpočet BKP (bezpečnostního kódu poplatníka), které se zároveň vytisknou na potřebný doklad. PKP (podpisový kód poplatníka) je pak součástí účtenky místo FIK v případě nedostupnosti internetu.

Tiskové výstupy byly upraveny, aby obsahovaly patřičné náležitosti: (příklad účtenky ve formátu bloček a A5).

tisk_1Přehled plateb

Většina finančních přehledů jak nad pacientem (např. menu: Fakturace pacientovi > Účtenky), tak globálních (např. menu: Pacienti > Úhrady od pacientů), byla rozšířena o informaci, zda tržba byla již hlášena, popř. v jakém stavu se aktuálně nachází:


  • Odesláno  Účtenka nebo PPD, které byly vystaveny a v pořádku do EET odeslány  pozor  záznam již nelze z programu odstranit.
  • Čeká  Účtenka nebo PPD, které byly vystaveny (zpravidla obsahuje BKP a PKP), ale kvůli nedostupnosti internetu u nich neproběhlo předání do EET  pozor  záznam již nelze z programu odstranit.
  • Neodesláno  Účtenka nebo PPD, u kterých byla zvolena pokladna, jež podléhá hlášení do EET, ale zároveň na dokladu neproběhl TISK nebo odeslání údajů na finanční správu  účtenku je možné ze systému odstranit.
  • Nebude odesláno  Účtenka / PPD, respektive platba, která se vybrala do pokladny, jež nemá nastavené zasílání do EET  účtenku/PPD je možné ze systému dodatečně odstranit nebo upravit.

seznam_u_o_1

Přehled tržeb v rámci modulu je dostupný: Nastavení > Zdravotnické zařízení > /Fakturace/ > Seznam Tržeb

seznam_EET_modul

Detail zvolené tržby: (podporuje např. zobrazení Protokolů, které se k platbě vztahují, signalizaci stavu tržby atp.)

DT

V rámci ukončovací obrazovky probíhá také upozornění, které signalizuje, zda je vše v pořádku, popř. existují tržby, kterým je třeba věnovat zvýšenou pozornost s možností proklinutí.

UO_EET_1

Několik základních pravidel

Koho se EET týká?

https://blog.cgmsvet.cz/co-je-potreba-pripravit-nez-zacneme-nastavovat-eet-v-ambulantnim-sw/ 

Jaké tržby se evidují?

Tržby v hotovosti = realizované jiným způsobem než bankovním převodem, tj. zejména: hotovost, platební karty, stravenky, poukázky, elektronické peněženky a obdobné prostředky.

Co dělat, když vypadne internet?

Pokud nebude spojení se serverem finanční správy, je možné po uplynutí mezní doby odezvy (min. 2 sekundy) vystavit účtenku bez FIK (jedinečného kódu ze serveru finanční správy).
DENTIST+ se automaticky připojí, jakmile je spojení obnoveno, a odešle připravené tržby (povinnost odeslat tržbu do dvou pracovních dnů v běžném režimu). V rámci ukončovací obrazovky dbejte zvýšené pozornosti sledování stavu tržeb.
Jaké informace se na EET předávají?
  • DIČ
  • ID provozovny a pokladního místa, pořadové číslo účtenky
  • BKP (kód generovaný pokladnou)
  • Datum a čas transakce
  • Celková částka tržby (základy DPH a částky DPH dle sazeb)
  • Režim EET (běžný/zjednodušený)
Další údaje, jako jsou např. jméno pacienta, adresa, seznam položek z účtenky atp., se do EET nepředávají!!!
 

Informační oznámení?

Informační oznámení, které musí být dle zákona o evidenci tržeb vyvěšeno v provozovnách evidujících tržby: http://www.etrzby.cz/cs/dokumenty 

Pokud máte metodické dotazy nebo nejasnosti, využijte naši EET poradnu na CGM Světě.

Co říci závěrem?

Naše snaha byla program rozšířit o plnohodnotnou podporu EET s tím, že jsme chtěli, aby to pro Vás neznamenalo další administrativní nebo časovou zátěž při práci v agendách, které denně využíváte. Aktuálně kromě prvotního nastavení není v DENTIST+ při běžném průchodu vystavení účtenky / PPD vyžadováno žádné dodatečné kliknutí.

Za Vaše náměty, které ať už k integraci EET nebo samotnému programu DENTIST+ máte, děkujeme. Zasílat nám je můžete např. na známý e-mail servis@dentist.cz, telefonicky 246 007 890 nebo jednoduše využijte komentář pod článkem.

Byl Vám tento článek užitečný, pomohl Vám objasnit problematiku?

Prosím ohodnoťte nebo doplňte komentář.

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 5/5

7 komentářů

  • Dobrá práce.
    • Děkujeme - věříme, že integrace EET do našeho systému lékaři nepřinese žádné komplikace.
  • Dobře připraveno.
    Ještě mne zajímá pořizovací cena modulu EET a další roční náklady.
    • Cenová politika bude stanovena v dostatečném předstihu před třetí vlnou EET, kdy se bude zákonná povinnost elektronické evidence tržeb týkat většiny našich uživatelů. Cena bude v intencích našich stávajících rozšiřujících modulů a služeb.
  • Chtěl bych poprosit v rámci zavádění EET o import položek cen vlastních výkonů (Bez materiálových položek) v DENTIST +, stejně jako je to u produktů MEDICUS a PC Dent. Významné množství stomatologů nás o to žádá. Ceny výkonů vznikají externě v kalkulacích ekonomů, jejich ruční přenos do programu je zdlouhavý.

    Děkuji
    Ing. Nikorjak Marian
    • Dobrý den,

      děkuji za Váš dotaz - v DENTIST+ lze provést po vzoru zmiňovaných programu také import cen - aktuálně však "pouze" KAO (kalkulace ordinace) tak KAL (kalkulace laboratoř) a pravděpodobné v příští aktualizaci se objeví i požadovaný uživatelský import vlastní výkony.
      Děkuji
  • Dobrý den,

    chtěl bych poprosit o drobnou úpravu importu cen laboratoře, které si nechávají již ceny generovat v xml. Problem je s nazvu lab. (položka KodLaboratoria). Ten je u každé ordinace jiný a nelze tak soubor použit v jiné ordinaci, musí se přepsat celý soubor, nebo založit novou lab. V programech Medicus nebo PC dent lze před konečným importem změnit kód importované laboratoře na existující v programu.

    Děkuji

    Marian Nikorjak

Pro zobrazení nebo přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.