Plná podpora EET v programu MEDICUS

Plná podpora EET v systému MEDICUS je obsažena již od verze únor 2017.

Důležitá informace

První a zároveň nezbytnou podmínkou pro zprovoznění EET je získání autentizačních údajů (certifikátu) pro komunikaci se serverem finanční správy. Podrobný postup je popsán v článku Co je potřeba připravit, než začneme nastavovat EET.

Dobrou zprávou pro Vás je, že evidence tržeb v rámci EET nijak nenaruší Vaše zvyklosti práce se systémem. Nemusíte udělat ani jeden jediný klik navíc. Systém v rámci zaevidování přijaté částky automaticky zajistí komunikaci se serverem finanční správy, získá potřebné údaje a tyto údaje následně vytiskne na Vaši účtenku (příjmový pokladní doklad).

Nastavení a zprovoznění systému

Jakmile budete mít autentizační údaje k dispozici, kontaktujte prosím naše obchodní oddělení na tel.: 246 007 820 a požádejte o rozšíření licence o modul EET. Následně budete přesměrováni na naše servisní oddělení, které Vám pomůže s následujícími kroky:

  • Registrace programu novým konfiguračním souborem, který bude obsahovat modul EET.
  • Instalace a nastavení aplikace CGM Server, která bude pomocí Vašeho certifikátu zajišťovat komunikaci s portálem EET.
  • Nastavení pokladen - systém EET vyžaduje každou platbu evidovat na konkrétní provozovnu a pokladnu.
  • Případně nastavení ceníků, vysvětlení základních funkcí plateb.

Konfiguraci modulu je možné provést volbou Konfigurace > Nastavení elektronické komunikace, vlevo vyberte eTržby. Odtud lze vyvolat jak konfiguraci aplikace CGM Server (import certifikátu a jeho vazba na ZZ, provozovnu a pokladu), tak i nastavení pokladen.

eet-nastaveni-etrzby

Vystavení dokladů

Jak již bylo uvedeno v úvodu článku, při používání plateb nedochází k žádné změně. Jednoduše pacientovi naúčtujete položky, které mají doplatek pacienta, a vystavíte standardním způsobem doklad.

eet-prijmovy-doklad-vystaveni

Podle nastavení pokladny je na dokladu automaticky zvoleno, zda bude odeslán do EET. Před samotným vystavením každého dokladu lze odeslání do EET aktivovat/deaktivovat. Po vystavení dokladu proběhne komunikace se servery ministerstva financí. Výsledkem bude přidělení údaje FIK (fiskální identifikační kód), výpočet BKP (bezpečnostního kódu poplatníka), které se zároveň vytisknou na potřebný doklad. PKP (podpisový kód poplatníka) je pak součástí účtenky místo FIK v případě nedostupnosti internetu.

Tiskové výstupy byly upraveny, aby obsahovaly patřičné náležitosti.

eet-prijmovy-doklad-tisk

Přehledy

Přehled plateb, vyvolaný z menu Sestavy, byl rozšířen o informaci, zda tržba byla již hlášena, případně v jakém se aktuálně nachází stavu:

  • Úspěšně odesláno – doklad by vystaven a v pořádku odeslán do EET. Vystavený doklad již nelze z programu odstranit.
  • Čeká na odeslání – doklad byl vystaven (zpravidla obsahuje BKP a PKP), ale díky nedostupnosti internetu u nich neproběhlo předání do EET. Doklad již nelze z programu odstranit.
  • Nebude odesláno – doklad, u kterého nebylo nastaveno odeslat do EET. S dokladem lze podle příslušných přístupových práv dále pracovat.

eet-platebni-doklady

Z tohoto okna lze kliknutím na tlačítko [Detail] zobrazit podrobnosti o vybraném podání.

eet-detail-trzby

Přehled tržeb v rámci modulu naleznete v menu pod volbou Platby > eTržby – seznam tržeb.

eet-seznam-trzeb

V rámci ukončovací obrazovky probíhá také upozornění, které signalizuje, zda je vše v pořádku. V případě, že existují tržby, kterým je třeba věnovat zvýšená pozornost, zobrazí se upozornění s možností zobrazení podrobností.

eet-ukoncovaci-obrazovka

Základní pravidla k EET

Jaké tržby se evidují

Tržby v hotovosti = realizované jiným způsobem než bankovním převodem, tj. zejména: hotovost, platební karty, stravenky, poukázky, elektronické peněženky a obdobné prostředky.

Co když vypadne internet

Povinnost odeslat tržbu je v běžném režimu do dvou pracovních dnů.

Pokud nebude spojení na server finanční správy, je možné po uplynutí mezní doby odezvy (min. 2 sekundy) vystavit účtenku bez FIK (jedinečného kódu ze serveru finanční správy). Jakmile je spojení obnoveno, MEDICUS se automaticky připojí a připravené tržby odešle. V rámci ukončovací obrazovky dbejte zvýšené pozornosti sledování stavu tržeb.

Jaké informace se na EET předávají

  • DIČ
  • ID provozovny a pokladního místa, pořadové číslo účtenky
  • BKP (kód generovaný pokladnou)
  • Datum a čas transakce
  • Celková částka tržby (základy DPH a částky DPH dle sazeb)
  • Režim EET (běžný/zjednodušený)

Další údaje jako je např. jméno pacienta, adresa, seznam položek z účtenky atp. se do EET nepředávají.

Informační oznámení

Informační oznámení, které musí být dle zákona o evidenci tržeb vyvěšeno v provozovnách evidujících tržby http://www.etrzby.cz/cs/dokumenty

Pokud máte metodické dotazy nebo nejasnosti, využijte naší EET poradnu na CGM Světě.

Cíl implementace EET

Naše snaha byla program rozšířit o plnohodnotnou podporu EET s tím, že jsme chtěli, aby to pro Vás neznamenalo další administrativní nebo časovou zátěž při práci v agendách, které denně využíváte. Aktuálně kromě prvotního nastavení, není v systému MEDICUS při běžném průchodu vystavení dokladu vyžadováno žádné dodatečné kliknutí.

Za Vaše náměty, které ať už k integraci EET nebo samotnému programu MEDICUS máte, děkujeme. Předat je můžete pomocí e-mailu servis@medicus.cz, telefonicky 246 007 977 nebo jednoduše využijte komentář pod článkem.

Byl Vám tento článek užitečný, pomohl Vám objasnit problematiku? Prosím ohodnoťte nebo doplňte komentář.

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 4.7/5

10 komentářů

  • Dobrý den,
    musím mít koupený nějaký nadstavbový modul v Medicusu, abych mohl využívat funkcionality EET? Kolik se za to bude platit?

    Petr Jaroš
  • Vážený pane Jaroši,
    cenová politika modulu není v tuto chvíli stanovena. Cena se však bude pohybovat v intencích našich stávajících modulů.
    V současnosti je modul nasazován u vybraných zákazníků v rámci pilotního provozu. Pro více informací zavolejte prosím na naše obchodní oddělení na číslo 246 007 970.
    S přáním hezkého dne
    Vojtěch Kopecký
  • Dobrý den, zajímalo by mě, v jakém formátu se doklad o zaplacení vytiskne, bude každý doklad na formátu A4 nebo je možné menší ideálně velikost receptu, aby nebyl problém s umístění menších listů v tiskárně. Děkuji. Pupíková
  • Dobrý den, jaký typ EET pokladny mi doporučíte? Používám aplikaci Medicus , modul EET již mám nainstalovaný . Stačí mi pevné připojení.
    Děkuji.
    • Dobrý den, paní doktorko,
      nevím, zda přesně rozumím Vaší otázce. Pokud máte modul EET nainstalovaný, pak žádná další pokladna není třeba. Kontaktujte prosím naši technickou podporu, kde můžete Váš požadavek upřesnit.
      Děkuji
      Vojtěch Kopecký
  • Dobrý den, prosím Vás o informaci, jakým způsobem vyvolám okno příjmový platební doklad. Dosud jsem ho vystavovala jinak, z okna Výměnný list a s vlastní nastavenou šablonou. Dosud nemám nainstalovaný modul e-tržby. Děkuji Marcela Výravská
    • Dobrý den, paní doktorko,
      v dohledné době připravíme kompletní návod na používání plateb v programu. Pokud si to chcete vyzkoušet dříve, kontaktujte prosím naši technickou podporu na čísle 246 007 977, kde Vám s tím kolegové pomohou. Platby můžete začít používat již teď - bez modulu EET. Vystavení platebního dokladu je v podstatě až posledním krokem. Nejdříve doporučujeme zadat si do programu ceník, zvolit si postup, jakým budete zadávat položky k úhradě pacientem apod.
      Vojtěch Kopecký
  • Dobrý den, pokud v Medicusu při konfiguraci CGM eTržby (Konfigurace serveru) provedu test odeslání tržby, obdržím hlášení "Datovou zprávu evidované tržby v ověřovacím módu se podařilo zpracovat". Pokud při stejném testu zaškrtnu políčko "Test. portál" a provedu odeslání tržby, obdržím upozornění: "Portál EET vrátil chybu: Neplatný podpis SOAP zprávy. Ujistěte se, že máte konfigurován správný certifikát pro DIČ CZ...." Znamená to, že při ostrém nasazení nebudou ode mne platby na EET odcházet? Certifikát, zaregistrovanou provozovnu atd. samozřejmě mám. Co je špatně? Děkuji Helena Hauerlandová
    • Dobrý den, paní doktorko,
      kontaktujte prosím naši technickou podporu na čísle 246 007 977 a kolegové se na to podívají. Pokud test spojení v režimu ověření neproběhne, pak tam je skutečně nějaký problém. Patrně to bude někde v nastavení.
      Vojtěch Kopecký

Pro zobrazení nebo přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.