Paní doktorko, pocházíte z Jeseníků, jak jste se k práci stomatologa v Krnově dostala?
Po dostudování jsem hledala zaměstnání u zkušeného lékaře, kde bych získala potřebnou praxi. Chtěla jsem zůstat v Olomouci, ale práci jsem si nakonec našla v Šumperku. Po třech letech jsem získala zkušenosti a toužila jsem po své praxi. Vzhledem k tomu, že bylo téměř nemožné získat novou smlouvu s pojišťovnou, hledala jsem možnost ambulanci převzít po jiném lékaři. Řízením osudu jsem se dostala až do Krnova, kde jsem kromě mé spolužačky nikoho neznala. Nyní jsem ráda, že žiji a pracuji zde. Mám to blízko k rodičům a menší město jako je Krnov, mám opravdu ráda.
Jaké jsou Vaše zkušenosti s podnikáním ve stomatologii?
Vyzkoušela jsem si práci jak samostatnou, tak práci s druhou lékařkou v ambulanci. Musím říci, že ráda pomohu začínajícím kolegům a i oni pomáhají mně. Vnímám však, že samostatná praxe je touhou téměř každého stomatologa, a tak k tomu i přistupuji. Aktuálně zahajuji spolupráci s mladým lékařem, který v naší ordinaci stráví spolu se mnou několik měsíců.
Vaše ordinace je moderní nejen svým vybavením, ale i přístupem k vedení zdravotní dokumentace.
Když jsem pracovala v Šumperku, zdravotní dokumentaci jsme vedli výhradně v papírové formě. S PC jsem tou dobou prakticky vůbec nepracovala. Když jsem přišla do Krnova, vše bylo naopak v PC v programu DENTIST+ od CGM a popravdě, byl to pro mě oříšek se vše naučit. Nyní jsem ráda, že byl pan doktor tak pokrokový. Práci s dokumentací jsem následně rozšířila o modul eParafa, který mi umožňuje prakticky odstranit papírovou kartotéku. Není důvod dělat věci napůl.
Rozumím tomu správně, že šetříte čas, peníze i prostor a zároveň je vše legislativně v pořádku?
Přesně tak. Baví mě, že papíru ubylo. Do papírových karet ukládám jen např. laboratorní štítky nebo podepsaná prohlášení pacientů. Vše ostatní máme v PC. Revizní lékaři to akceptují, mě ubyla práce s tiskem a zakládáním. K tomu šetřím za papír, tonery či nákupy stále nových kartoték.
Vypadá to ideálně. Kde jsou z Vašeho pohledu slabá místa?
Se systémem DENTIST+ od CGM a s modulem eParafa jsem moc spokojena. Je to ale jako se vším. Občas se něco zadrhne. Servis však funguje bezvadně a drobné komplikace, které občas přijdou, jsou vždy okamžitě vyřešeny.
Co plánujete do budoucna?
Nyní plánujeme inovovat naše webové stránky a umožnit našim pacientům elektronické objednávání. Pomůže to jak pacientům, tak také sestřičce, neboť zvedat telefony a být dvěma lékařům k dispozici je opravdu náročné.
Kam podle Vás směruje obor stomatologie?
Dnešní mladý lékař je mnohem dravější. Přála bych si, aby i přes tuto dravost byla práce stomatologa dělána vždy i srdcem. Zkrátka vždy myslet v první řadě na pacienta.