Problém s během programu po aktualizaci Windows 10

Po instalaci aktualizačního balíčku Windows (KB4056892, KB4056891, KB4056890) na serverový počítač a restartování PC již není možné spustit program. Aktualizaci proto, prosím, co nejdříve odeberte a pozastavte aktualizace v OS Windows. Pokud zmíněnou aktualizaci ještě nemáte nainstalovánu, doporučujeme preventivně pozastavit aktualizace Windows. Na analýze problému intenzivně pracujeme.

Aktuálně:

Níže popsaný problém je odstraněn v nové aktualizaci programu. Prosím, postupujte podle článku Vyřešení problému s chodem programu po aktualizaci Windows 


 

Po aktualizaci Windows 10 (KB4056892, KB4056891, KB4056890) na serveru nelze program na tomto PC spustit, objeví se chybové hlášení:

w10ak_chyba

Řešení

Odinstalovat aktualizaci KB4056892, KB4056891, KB4056890 a pozastavit aktualizace Windows. To lze udělat buď automaticky, nebo ručně dle návodu níže.

Obraťte se prosím na svého IT správce, případně postupujte dle návodu níže.

1) Jak odinstalovat aktualizaci

Automatická odinstalace Stáhněte a spusťte následující soubor:

http://filesrv.compugroup.cz/download/odebratKB4056892.bat

http://filesrv.compugroup.cz/download/odebratKB4056891.bat

http://filesrv.compugroup.cz/download/odebratKB4056890.bat

Při spuštění potvrďte výstrahu zabezpečení Windows.
w10ak_chyba3

w10ak_chyba4
 

Pokud vše proběhlo bez chyb, pokračujte bodem 2) Pozastavení aktualizace Windows na 35 dnů.

Ruční odebrání aktualizace Klikněte na symbol Windows v levém dolním rohu a vyhledejte a spusťte "Zobrazit nainstalované aktualizace".

w10ak_chyba1
 

Dvojklikem odeberte aktualizační balíček KB4056892.

w10ak_chyba2

2) Pozastavení aktualizace Windows na 35 dnů.

Klikněte na symbol Windows v levém dolním rohu a vyhledejte a spusťte "Umožňuje upřesnit možnosti služby Windows Update".
w10ak_chyba5
V sekci pozastavit aktualizace nastavte přepínač na "Zapnuto"
w10ak_chyba6

! Ne všechny verze Windows 10 umožňují aktualizaci pozastavit pokud tedy nevidíte v nastavení možnost Pozastavit aktualizace, je třeba kontaktovat vašeho IT správce nebo postupovat např. podle http://www.servispckupka.cz/jak_vypnout_aktualizace_u_windows_10.php


3) Po odebrání aktualizace a vypnutí aktualizací Windows restartujte počítač.

POZN.: Na různých verzích Windows 10 se nabízejí různé aktualizace. Pokud odinstalace výše popsaných aktualizací nepomůže nebo aktualizace vůbec nainstalované nemáte, zkuste najít a odinstalovat aktualizace KB4056888.

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 3.7/5

16 komentářů

  • Dobrý den,
    má verze Win 10 nenabízí možnost pozastavit aktualizace dle bodu č. 2 - na obrazovce tato možnost není.
    Děkuji za Vaši reakci.
  • Dobrý den,

    bohužel Vámi uvedený způsob odstranění potíží nefunguje, i po odstranění aktualizace a restartu počítače přetrvává problém se spuštěním programu!
    Roubec, Ostrava
    • Dobrý den,
      zdá se, že problém je také v aktualizaci KB4056891, prosím ověřte tedy, zda nemáte nainstalovánu i tu. Také prosím ověřte, zda se Vám po restartu aktualizace opět nenainstalovaly (pokud se Vám nepodařilo aktualizace zakázat).
  • V naše případě se jednalo o aktualizaci KB4056891 (nikoliv 2 na konci) - až po jejím odstranění se systém spustil.
    • Dobrý den,
      záležitost se objevila dnes - je tedy možné, že problém bude ve více aktualizacích. Podle popisu Microsoftu má aktualizace opravdu stejný problém. Děkuji za upozornění.
  • Dobry den,
    diky za detailni navod a upozorneni.
    Nutno uznat, ze na otestovani jste nemeli moc casu, protoze zaplata vysla pred 24 hodinami, stejne by asi bylo fer rict, ze odinstalovavame bezpecnostni zaplatu. Doufam, ze oprava PCD probehne co nejdrive.
    https://wccftech.com/microsoft-rolling-out-emergency-windows-10-fix-chip-bugs/
  • Dobrý den, opět se mi tlačí do PC aktualizace Windows (10). Testujete nějak tyto aktualizace sami, aby se neopakovala situace z ledna? Pokud by se obdobná situace nedejbože opakovala, můžete nějak uživatele operativně varovat?
    Děkuji
    Pohanková
    • Dobrý den, snažíme se testovat náš program i po vydání aktualizací operačního systému ale bohužel existuje dost variant a konfigurací, takže není možné pokrýt vše. Nicméně aktuálně neevidujeme žádné problémy po aktualizaci Windows. Pokud bychom na cokoli narazili, budeme uživatele varovat pomocí RSS zpráv i zde na CGMSvětě. S pozdravem Miloš Jelínek
  • Dobrý den, snažíme se testovat náš program i po vydání aktualizací operačního systému ale bohužel existuje dost variant a konfigurací, takže není možné pokrýt vše. Nicméně aktuálně neevidujeme žádné problémy po aktualizaci Windows. Pokud bychom na cokoli narazili, budeme uživatele varovat pomocí RSS zpráv i zde na CGMSvětě.
    S pozdravem Miloš Jelínek
  • Dobrý den, snažíme se testovat náš program i po vydání aktualizací operačního systému ale bohužel existuje dost variant a konfigurací, takže není možné pokrýt vše. Nicméně aktuálně neevidujeme žádné problémy po aktualizaci Windows. Pokud bychom na cokoli narazili, budeme uživatele varovat pomocí RSS zpráv i zde na CGMSvětě.
    S pozdravem Miloš Jelínek
  • {author} {date}
    0
    {comment}

Pro přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte