Získání přiděleného IČPE a základní nastavení eNeschopenky

Pokud se již nyní chcete připravit na novou eNeschopenku, máte možnost si stáhnout přidělené IČPE a v případě potřeby upravit údaje na ČSSZ nebo si vygenerovat další IČPE. Potřebovat k tomu bude vaše IČ a certifikát.

Podle posledních informací od ČSSZ nebude možné až do 31. 12. 2019 vyzkoušet ostré prostředí nové eNeschopenky. V tuto chvíli však máte možnost stáhnout si přidělené IČPE a případně upravit údaje na ČSSZ a v případě potřeby si vygenerovat další IČPE.
 

Připravili jsme pro Vás krátký video návod:

 

Stažení IČPE provedete v nastavení eNeschopenky. Pokud se Vám při ukončování programu zobrazí okno pro otestování komunikace, tak Konfiguraci eNeschopenky zobrazíte stisknutím tlačítka [Ano].

Otestovani pripravenosti na ePN

Standardně však můžete nastavení zobrazit z menu Doklady > NeschopnostiZde kliknete vlevo dole na ikonku počítače Počítač a po zobrazení implementace klikněte na tlačítko [Konfigurace ePN2020]. Zobrazí se Vám nastavení nové eNeschopenky.

Implementace ePN2020_1

Aby bylo možné stáhnout si vygenerované IČPE, je nutné mít nastaveny následující údaje:

  1. IČO  automaticky se dotáhne z údajů aktuálně přihlášeného zaměstnance.
  2. SSL certifikát kliknutím na tlačítko [SSL certifikát] vyberte SSL certifikát pro ověření přístupu na SÚKL. Máte možnost vybrat certifikát z úložiště nebo ze souboru. Vybraný certifikát nastavte pro všechny uživatele, kteří systém používají.
  3. Odesílat do nastavte na Úložiště ČSSZ (SSL certifikát).

Po nastavení těchto údajů klikněte na tlačítko [Získej přidělené IČPE] a program zašifrovanou cestou odešle údaje na ČSSZ a ta vrátí seznam IČPE, které jsou pro dané IČO vedeny. Pokud komunikace s ČSSZ proběhne v pořádku, zobrazí se Vám okno se seznamem přidělených IČPE.

Seznam ičpe

Přidělené IČPE vyberete ze seznamu dvojklikem nebo klávesou >>Enter. Do konfigurace eNeschopenky se načtou všechny údaje, které jsou vedeny na straně ČSSZ. 

Pokud bude při komunikaci s ČSSZ zobrazeno chybové hlášení, doporučujeme komunikaci vyzkoušet později. V případě přetrvávajících problémů se prosím obraťte na naše Servisní oddělení.

Konfiguraci před zavřením vždy uložte stisknutím tlačítka [Ulož].

Úprava údajů na ČSSZ

Pokud budete potřebovat upravit některé údaje, kterou jsou vedeny na straně ČSSZ, jednoduše je upravte v okně konfigurace eNeschopenky a stiskem tlačítka [Modifikuj údaje na ČSSZ] odešlete na ČSSZ.

Vygenerování dalšího IČPE

V situaci, kdy máte více pracovišť, která spadají pod různé OSSZ, budete potřebovat vygenerovat další IČPE. To provedete jednoduše kliknutím na tlačítko [Generuj další IČPE]. Po potvrzení akce se odešle na ČSSZ žádost o vygenerování nového IČPE, a následně bude doručena a zobrazena odpověď s nově vygenerovaným IČPE. Nové IČPE bude automaticky uloženo do konfigurace eNeschopenky. Údaje pracoviště upravíte a odešlete na ČSSZ pomocí tlačítka [Modifikuj údaje na ČSSZ].

Nakonec můžete znovu stisknout tlačítko [Získej přidělené IČPE] a v seznamu si ověřit, že na dané IČO jsou vedena dvě IČPE a u obou jsou uvedeny správné údaje. 

Chyba při stažení IČPE

V několika případech jsme se setkali s tím, že stažení IČPE skončilo chybovým hlášením níže. Problém byl na straně ČSSZ, ověřte proto na ČSSZ, že pro Vaše IČO mají vygenerováno IČPE.

20191213 PCDR chba icpe

 

 

 

 

Jak pracovat s eNeschopenkami ve Vašem systému se dozvíte v článku Jak pracovat s eNeschopenkou krok za krokem.

Jak se Vám líbil článek?

Celkové hodnocení: 4.8/5

9 komentářů

  • Bohužel se mi však nepodařilo vygenerovat IČPE...?
    • Dobrý den paní doktorko , zavolejte nám na naší hotlinku 246 007 844 od 7-19h a společně to prověříme přímo u Vás v programu.
  • Dobrý den,včera mě došlo poštou Ičpe od OSSZ..co s tím?
    • Dobrý den paní doktorko, zavolejte nám prosím na naší hotlinku 246 007 844 od 7-19 h a společně Vám to v programu v modulu eNeschopenky nastavíme.
  • Bohdana Bahnerová 17. 12. 2019 upraveno
    Mám zakoupeny 2 licence 1. pro pracoviště lékaře - testovací provoz funguje, 2. pro pracoviště sestry zde se nedaří e PN nakonfigurovat. V implementaci zaškrtnuto e-pn- přesto zkušební neschopenka objevuje ve starém formátu. Hot link přetížena
  • Dobrý den, skončil jsem na kroku jedna, nepřidělí mi to aktuální IČPE s hlášením, že chybí jméno lékaře, kolonka jméno lékaře se stále vymazává a svítí červeně. Děkuji Procházka
    • Dobrý den pane doktore,
      při vyžádání IČPE by mělo být nutné zadat pouze IČO, certifikát a Odesílat do. Po zadání těchto údajů, a kliknutí na tlačítko [Získat přidělené IČPE], by se mělo nabídnout IČPE vydané pro dané IČO. Následně se údaje dotáhnou a uloží tlačítkem [Ulož].
      Pokud Vám tento postup nefunguje, tak se prosím obraťte na naši hotlinku 246 007 844 a problém vyřešíme přes vzdálený přístup.

Pro zobrazení nebo přidání komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.